.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در جلسه شورای اداری مازندران ؛
نوبخت برای استانداران ضرب الاجل تعیین کرد
شمال نیوز: نوبخت خطاب به استانداران و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه صنعت گفت: سه سال از عمر دولت یازدهم سپری شده و تنها هشت تا 10 ماه دیگر فرصت باقی مانده تا ...

به گزارش شمال نیوز، محمد باقر نوبخت در جلسه شورای اداری مازندران در ساری گفت : هم اکنون چهار هزار طرح صنعتی تکمیل شده در کشور داریم که آماده راه اندازی هستند ولی به علت مشکل نقدینگی تاکنون فعالیتشان شروع نشده است .

 

وی افزود : دولت با وجود تمامی دست اندازهای مالی پیش رو 160 هزار میلیارد ریال اعتبار به صورت تسهیلات و هشت هزار میلیارد ریال به صورت یارانه برای فعال کردن این واحدهای صنعتی در نظرگرفته است تا آنها را طی چند ماه آینده فعال کند.

 

نوبخت گفت : سه هزار و 200 واحد نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا و دارای اولویت هم در کشور شناسایی و برای راه اندازی آنها تا پایان امسال برنامه ریزی شده است.

 

وی افزود : همکاران ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی سهم هر استان را در این زمینه مشخص کرده اند و مدیران استانی باید هر چه سریع تر این طرح ها را معرفی کنند تا اقدامات بعدی برای راه اندازی آنها به عنوان بخشی از مطالبه مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی انجام شود.

 

نوبخت خطاب به استانداران و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه صنعت استان های کشور ، گفت : سه سال از عمر دولت یازدهم سپری شده و تنها هشت تا 10 ماه دیگر فرصت باقی مانده تا صنایع راکد و نیمه تمام دارای اولویت با این اعتبارات و یارانه هایی که در نظر گرفته شده ، فعال شوند.

 

وی تاکید کرد : مردم به ما به اندازه کافی فرصت دادند و دیگر نمی توانیم و نباید انتظار داشته باشیم که فرصت بیشتری به ما بدهند.

 

** واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی 

نوبخت از واگذاری بخشی از طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی به عنوان یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه دولت در سال جاری یاد کرد و گفت : طرح های نیمه تمام موجود در کشور نیازمند چهار هزار تا پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است و با وضعیت کنونی دولت قادر نیست همه آنها را تکمیل کند.

 

وی افزود : مردمی کردن اقتصاد یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید در استان ها به صورت جدی پیگیری و نتیجه کار به صورت مشخص ارائه شود.

 

معاون رییس جمهوری گفت : تنها راه ایجاد فرصت های شغلی و کاهش بیکاری جذب و ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری است و واگذای طرح های نیمه تمام یکی از این راههاست .

 

وی افزود : ما جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی را از اول امسال در استان ها تشکیل می دهیم تا بر اساس اولویت بندی مدیران استانی و نیازهای اولویت دار آنان بودجه و اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

 

نوبخت تاکید کرد : هر استانی ماموریت دارد تا علاوه بر شناسایی طرح های تکمیل شده آماده بهره برداری و نیازمند نقدینگی ، طرح های نیمه تمام دارای اولویت با پیشرفت فیزیکی بالا و واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی عملکرد مشخصی داشته باشد.

 

وی گفت : من و همکارانم شخصا با سفر به استان ها و شرکت در نشست های برنامه ریزی و شورای اداری این موارد را پیگیری و مطالبه می کنیم و هر استانی باید در این زمینه گزارش مشخص به همراه تعداد طرح هایی که فعال می شود و تعداد اشتغالی که ایجاد و آمار طرح هایی که واگذار شده ، ارائه دهد .

 

** برنامه پنج ساله توسعه استان ها 

نوبخت همچنین از استانداران و مدیران استانی خواست تا برنامه پنج ساله استان خود را با در نظر گرفتن چالش ها و ارائه راهکارهای رفع آنها تهیه و ارائه کنند.

 

وی گفت : تدوین برنامه توسعه استان های را منطقه ای کرده ایم و استان ها را بر اساس بافت های مشترک در کنار هم قرار دادیم تا کارها با سرعت و هم افزایی بیشتری پیش برود.

 

معاون رئیس جمهور تاکید کرد که نسخه توسعه هر استانی می بایست با ارائه برنامه های اجرایی در شورای اداری همان استان پیچیده شود نه این که انتظار داشته باشید یک عده کارشناس در تهران آن را تدوین کنند.

 

نوبخت گفت : تدوین برنامه توسعه ای استان ها در تهران نمی تواند رفع کننده مشکلات و مسائل استان ها باشد .

 

معاون رئیس جمهوری همچنین در این نشست گزارشی از موفقیت های دولت یازدهم در سه سال گذشته در بخش های مختلف از جمله کاهش نرخ تورم ، افزایش نرخ رشد اقتصادی ، سرمایه گذاری های خارجی و افزایش تمایل خارجی ها برای سرمایه گذاری در کشور ارائه کرد.

 

وی گفت : اکنون کشور پس از پشت سر گذاشتن این تحریم های ناجوانمردانه شاهد استقبال حضور و استقبال سرمایه گذاری کشورهای دیگر هستیم.

 

نوبخت افزود : سفر 9 رئیس جمهوری ، پنج نخست وزیر ، سه رئیس مجلس و 18 وزیر امور خارجه کشورهای مختلف دنیا از زمان امضای برجام تاکنون به ایران خود نشانگر تمایل و رغبت زیاد خارجی ها به سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی ادامه داد : تمام این دستاوردها از امضای برجام گرفته تا کاهش نرخ تورم و افزایش سرمایه گذاری ها را مرهون خون شهیدان از جمله شهدای مدافع حرم هستیم که این چنین جمهوری اسلامی ایران را کشوری با ثبات در جهان معرفی کردند .

 

معاون رییس جمهوری گفت : امروز جهانیان به خوبی واقف شدند که جمهوری اسلامی ایران با ثبات ترین کشور منطقه است و در ثبات کشورهای دیگر نقش آفرین است و قابل نادیده گرفتن نیست .

در این نشست سه تن از منتخبان مردم مازندران در مجلس دهم نیز نیازمندی های استان را برای معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشریح کردند .

 

نوبخت برای شرکت در نشست مدیریت و برنامه ریزی استان های منطقه یک کشور به مازندران سفر کرد و شرکت در جلسه شورای اداری استان دومین برنامه وی بود.

 

نشست مدیریت و برنامه ریزی استان های منطقه یک شامل مازندران ، گیلان و گلستان صبح امروز در ساری برگزار شد./ ایرنا

در آستانه فرارسیدن ۱۵ شعبان المعظم سالروز میلاد حضرت بقیةالله‌الاعظم (ارواحنا فداه) پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، بیانات رهبر انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۳۹۴/۳/۱۲ درباره عید ولادت حضرت امام زمان(عج) را برای اولین بار منتشر کرد که به شرح ذیل است؛
«عید نیمه شعبان عید نگاه به آینده است»
*پُر کردن عالم از نعمت عدل و داد، فضیلتی در انحصار مهدی موعود
شب میلاد امید تاریخ، شب میلاد مهدی موعود، شب ولادت آن کسی که مصداق وعده‌ی لایتخلّف الهی است، شب میلاد آن کسی که درباره‌ی او سخنی گفته شده است که درباره‌ی هیچ یک از پیغمبران و اولیای الهی و ائمه گفته نشده است و آن این است که «یَملَأُ اللَّهُ بِهِ ‌الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلاً کما مُلِئَت ظُلماً وَ جَوراً» (۱) درباره‌ی هیچ پیغمبری چنین چیزی گفته نشده؛ حتی درباره‌ی پیغمبر آخرالزمان. آن  دست توانایی که میتواند همه‌ی سطح عالم را از نعمت و عدل و داد برخوردار بکند، دست توانای اوست. خداوند این فضیلت بزرگ را برای او قرار داده است؛ نه برای دیگر اولیا، نه برای دیگر انبیا،‌ نه برای دیگر برجستگان عالم و مقربان مقام حق، فقط او است که این تعبیر درباره‌ی او آمده است. امشب شب ولادت این بزرگوار است. خب، عید بزرگی است. * دو محصول «نگاه متوجّه به آینده» در عید میلاد مهدی موعود:
* ۱- امید
اعیاد موالید ائمّه و موالید نبیّ اکرم و عید مبعث پیغمبر و بقیّه‌ی اعیادی که ما داریم، یک فرق اساسی و جوهری با این عید دارد؛ در آن اعیاد، همه‌ی نگاه به گذشته است؛ در این عید، همه‌ی نگاه به آینده است. در اعیاد موالید ائمه یا عید بعثت، از حادثه‌ای که در گذشته اتفاق افتاده است و البته اثرات آن مثل رودخانه‌ی فیّاضی جریان در تاریخ دارد، تجلیل میکنیم؛ از گذشته تجلیل میکنیم؛ به گذشته متوجه میشویم، اگرچه آن گذشته در زندگی کنونی ما و در آینده‌ی ما هم اثر دارد؛ اما در این عید، همه‌ی نگاه به آینده است؛ یعنی چه نگاه به آینده است؟ یعنی دو چیز را این نگاه با خود دارد: یکی امید، یکی تلاش. وقتی نگاه ]متوجه[ به آینده شد، اولین چیزی که محصول این نگاه است، امید  است. دلهای افسرده در نهایت گرفتاری و تنگنا، یک روزنه‌ی روشن و درخشانی به یک دنیای نورانی و بهشت‌آسا در مقابل چشمشان میبینند و به آینده امید دارند؛ میدانند قضیه این‌جوری نخواهد ماند. حتّی آن وقتی که همه‌ی دنیا از ظلم و جور پر شده باشد، یعنی همه جا را ظلم و جور فرا گرفته باشد، این روزنه‌ی امید نه فقط بسته نمیشود بلکه حتی گشاده‌تر میشود؛ چون وعده کردند. حالا در یک دعا «بَعدَ ما مُلِئَت ظُلماً وَ جَوراً» (۲) است؛ فرق چندانی با هم ندارند. هرچه ظلم بیشتر بشود، این امید زنده‌تر میشود؛ لذا معتقد به این امید، معتقد به عقیده مهدویت هرگز مأیوس و سرخورده و مانند اینها نمیشود. میگوید ممکن است من درک نکنم اما خواهد شد؛ ممکن است من خزی (۳) و خذلان (۴) ظالمان را نبینم، اما خزی و خذلان ظالمان حتمی است. این، امید است؛ این اولین چیزی است که از این اعتقاد منشأ میگیرد و در دل انسان ریشه میدواند، و طبعا تأثیرش را در زندگی میگذارد.
* ۲- تلاش
دومی، تلاش ]است[؛ تلاش. هر آینده‌ی قطعی متوقف به تلاش است. شما پای یک کوهی که قابل عبور است ایستادی، آیا رسیدن به آنجا ممکن است؟ بله. آیا رسیدن به آنجا قطعی است؟ بله؛ حتما کسانی به آنجا خواهند رسید؛ اما رسیدن به آنجا متوقف بر یک شرط است و آن، تلاش ]است[؛ ]باید[ راه بیفتی.]اگر[ بنشینی اینجا، نگاه کنی، تحسین کنی، خوشحالی کنی، کف بزنی برای کسانی که میروند،‌ نخواهی رسید؛ تلاش لازم است. این دومین شرط است. البته در همه‌ی کارهای بزرگ تلاش لازم است. چشم که به آینده بود، لازمه‌ی قطعی این نگاه به آینده، ایجاد تکلیف تلاش و فعالیت و مجاهدت است. ما که معتقدیم به آن روز، باید تلاش کنیم تا آن روز تحقق پیدا کند، و تلاش ما میتواند ان‌شاءالله آن را نزدیک بکند. این هم نکته‌ی دوّم در این حادثه‌ی بزرگ است.]نیمه شعبان [عیدی است برای مردم، ان‌شاءالله مایه‌ی شادی باشد. ان‌شاءالله ادعیه‌ی زاکیه‌ی آن بزرگوار، دعای غیر مردود آن بزرگوار شامل حال شما، شامل حال ملت ایران، شامل حال همه‌ی مسلمانان، شامل حال مظلومان فعلی عالم بشود؛ و ان‌شاءالله که از برکات دعای آن بزرگوار استفاده کنیم. پی‌نوشت‌ها:۱) بحارالانوار، ج ۳۶، ص ۳۱۶۲) بحارالانوار، ج ۳۶، ص ۳۵۹۳) خواری۴) درماندگی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کارمند 1 خرداد 1395
بیا باید واسه خود نوبخت ضرب الاجل تعیین کنه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.